|
|
PRESENTACIÓ |
|
El projecte COMconèixer,
nascut a Catalunya, impulsa la construcció i la creació
de coneixement de manera col·lectiva i col·laborativa
("coelaboració de coneixement") a diferents
països, a partir de l'experiència desenvolupada a Quebec
i Toronto.
El Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya,
la Universitat de Laval (Quebec) i la Universitat de Toronto, impulsen
aquest projecte a Europa. Més endavant es comptarà amb
la participació d'altres països europeus i d'alguns països
d'Amèrica del Sud.
A Catalunya, el projecte COMconèixer compta amb la col·laboració
de l'ICE de la Universitat de Barcelona que aporta la seva experiència
metodològica i assumeix la dinamització de l’ús
del KF entre professors i alumnes dels centres educatius participants.
Igualment, rep les aportacions metodològiques i les estratègies
lingüístiques proposades pel Departament de Didàctica
de la llengua de la Facultat de Ciències de l'Educació
de la Universitat Autònoma de Barcelona. |
|
El protagonista principal és
l'alumnat dels centres educatius de primària, secundaria i
de formació de persones adultes, tutoritzats pel professorat
d'aquests centres. Les universitats i els experts del Departament
d'Educació aporten aspectes metodològics, eines i soports digitals. Així com el seguiment i la formació dels ensenyants-tutors. Les universitats canadenques de Toronto i Québec aportan les seves experiències en el camp de la col·laboració educativa internacional i en avaluació. |
|
El projecte desenvolupa i aplica una
metodologia de treball dirigida cap a la construcció col·laborativa
del coneixement a escala internacional i per això compta amb les aportacions del professorat
i dels especialistes dels centres educatius de Catalunya que tenen
llarga experiència en projectes de cooperació internacional.
Es vol afavorir l'intercanvi qualitatiu i les bones pràctiques
(good work & good practice) amb l'objectiu de profunditzar autèntiques qüestions i construir conjuntament teories que les expliquin i nous coneixements.
|
|
|
Establir
petites comunitats de construcció de coneixement dins
del propi sistema educatiu. |
|
Aconseguir que els
participants actuïn com a agents transformadors dels centres
educatius i difonguin una manera de treballar diferent de la
tradicional, més coherent amb els requeriments de la
societat actual. |
|
El projecte es fonamenta
en una metodologia formativa de recerca i té previst
implicacions a diferents nivells: local i internacional, teòric
i pràctic. |
|
Aquests nivells estan
interconnectats per mitjà de la creació de comunitats
de coneixement a cada nivell, que desenvoluparan un procés
d'aprenentatge col·laboratiu. |
|
Es tracta de treballar conjuntament
des del plantejament d'un problema fins a la seva solució.
Cal discutir de forma conjunta el problema, la manera d'entendre'l,
les estratègies més adients per resoldre'l i acordar
els recursos a utilitzar. Això implica un nivell de complexitat
superior al de l'aprenentatge en grup. Els grans protagonistes seran els alumnes
i els professors, perquè el projecte incorpora un model
educatiu que facilita la investigació i la generació
de coneixements a partir de la interacció en grup. |
|
|
|
|
|